מתכון לעוגת שוקולד לילדים
חיפוש
דף הבית » בא לי עוגה! » מתכון לעוגת מרקיז שוקולד

מתכון לעוגת מרקיז שוקולד

מתכון לעוגת מרקיז שוקולד

מהי עוגת מרקיז שוקולד?

עוגת מרקיז שוקולד היא קינוח צרפתי קלאסי שעשוי משכבות של עוגת ספוג שוקולד, מוס שוקולד וגנאש שוקולד. זהו קינוח עשיר ודקדנטי שבטוח ירשים את האורחים שלכם. העוגה מוגשת בדרך כלל עם כף קצפת ומפזר אבקת קקאו.

מצרכים לעוגת מרקיז שוקולד

עבור העוגה:

– 2 כוסות קמח לכל מטרה- 1 כפית אבקת אפייה- 1/2 כפית סודה לשתייה- 1/2 כפית מלח- 1/2 כוס אבקת קקאו- 1 כוס סוכר מגורען- 1/2 כוס שמן צמחי- 2 ביצים גדולות- 1 כפית תמצית וניל- 1 כוס חלב

למוס השוקולד:

– 2 כוסות שמנת כבדה – 1/2 כוס סוכר מגורען – 1/4 כוס אבקת קקאו – 1 כפית תמצית וניל – 1/4 כפית מלח

לגנאש השוקולד:

– 8 אונקיות שוקולד צ'יפס חצי מתוק – 1/2 כוס שמנת כבדה

הוראות לעוגת מרקיז שוקולד

שלב 1: הכינו את העוגה

מחממים את התנור ל-350 מעלות צלזיוס. משמנים ומקמחים תבנית עוגה עגולה בגודל 9 אינץ'. בקערה בינונית, טורפים יחד את הקמח, אבקת האפייה, הסודה לשתייה, המלח ואבקת הקקאו. בקערה גדולה מקציפים יחד את הסוכר, השמן, הביצים ותמצית הווניל עד לקבלת תערובת בהירה ותפוחה.מוסיפים את החומרים היבשים לחומרים הרטובים ומערבבים רק עד לאיחוד.מוסיפים את החלב ומערבבים רק עד לאיחוד.שופכים את הבלילה לתבנית העוגה המוכנה ואופים במשך 25-30 דקות, או עד שקיסם מוחדר לתוך המרכז יוצא נקי. הניחו לעוגה להתקרר בתבנית 10 דקות לפני שמוציאים אותה על רשת להתקררות מלאה.

שלב 2: מכינים את מוס השוקולד

בקערה בינונית מקציפים את השמנת הכבדה עד שנוצרת פסגות רכות. בקערה נפרדת מקציפים יחד את הסוכר, אבקת הקקאו, תמצית הווניל והמלח.מוסיפים את תערובת הסוכר לקצפת ומקציפים עד שנוצרים פסגות נוקשות.

שלב 3: מכינים את גנאש השוקולד

מניחים את השוקולד צ'יפס בקערה חסינת חום. בסיר קטן, מחממים את השמנת הכבדה עד שהיא עומדת לרתוח. יוצקים את השמנת החמה על השוקולד צ'יפס ונותנים לשבת 5 דקות. מערבבים את התערובת עד שהיא חלקה ומבריק.

שלב 4: מרכיבים את העוגה

מניחים את העוגה הצוננת על צלחת הגשה. מורחים את מוס השוקולד על החלק העליון של העוגה. יוצקים את גנאש השוקולד על החלק העליון של המוס ומפזרים אותו בצורה אחידה. מקררים את העוגה לפחות שעתיים לפני ההגשה.

מגישים את עוגת המרקיז שוקולד

את עוגת המרקיז שוקולד מומלץ להגיש צוננת. מגישים אותו עם כף קצפת ומפזרים אבקת קקאו. תהנה!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן